Zajęcia w ramach czesnego
- zabawy i programowe zajęcia edukacyjne – planowane, dostosowane do potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci – 5 razy w tygodniu;
- glottozabawy – wejście w tajemniczy świat literek i dźwięków mowy; poprzez zabawę z literkami dzieci nabywają umiejętności niezbędne w nauce czytania
- i pisania – 2 razy w tygodniu;
- zajęcia przyrodnicze - poprzez własne działania - obserwację, badanie, dociekanie, eksperymentowanie, dzieci w namacalny sposób poznają otaczający świat przyrody ożywionej i nieożywionej – 1 raz w tygodniu;
- zajęcia z języka angielskiego – poprzez zabawę i aktywność twórczą dzieci poznają podstawy języka, rozbudzają świadomość językową i kulturową oraz nabywają pozytywną motywację do nauki języków obcych – 5 razy w tygodniu;
- zajęcia plastyczne - dzieci poznają świat wartości estetycznych związanych ze sztuką plastyczną; poprzez działanie z wykorzystaniem różnych technik plastycznych rozwijają zdolności twórcze i artystyczne, kształcą umiejętności manualne – 2 razy w tygodniu;
- zajęcia muzyczne – w ramach umuzykalnienia dzieci poznają świat muzyki i tańca, uwrażliwiają słuch muzyczny, wyczucie rytmu, uczą się nowych piosenek – 2 razy w tygodniu;
- zajęcia ruchowe z elementami korektywy i sensoryki – dzieci poprzez różne formy aktywności fizycznej, ćwiczą zwinność, gibkość, szybkość reakcji, równowagę i koordynację ruchowa. – 2 razy w tygodniu;
Cykl „Spotkań z kulturą”:
- „Spotkania z teatrem” - spektakle teatralne w wykonaniu profesjonalnych aktorów. Mają one charakter interaktywny - aktorzy zapraszają widzów do wspólnej zabawy. Dla każdego malucha występ z prawdziwymi aktorami na tle wspaniałych dekoracji to duże przeżycie - 1 raz w miesiącu;
- „Spotkanie z muzyką” – spotkanie z artystami Filharmonii Narodowej, którzy w dostępny sposób wprowadzają dzieci w świat muzyki poważnej, opery, baletu – 1 raz w miesiącu.
Warsztaty „POZNAJEMY ŚWIAT” – dzięki którym dzieci dowiadują się jak żyją ludzie w różnych krajach i na różnych kontynentach. Rozwijają postawę szacunku dla innych kultur i drugiego człowieka. Poznają zwyczaje, legendy, muzykę etniczną, oryginalne stroje, instrumenty i przedmioty - 1 raz w miesiącu
Warsztaty kulinarne – dzieci poznają różnorodność smaków i produktów spożywczych, poznają ich nazwy, pochodzenie i zastosowanie, samodzielnie przygotowują potrawy, kanapki, ciasteczka, uczą się jak estetycznie udekorować stół, poznają obowiązujące „przy stole” zasady savoir-vivre’u - 1 raz w miesiącu
Spotkania i imprezy wynikające z rytmu roku: „Pasowanie na przedszkolaka”, Andrzejki, Halloween, Mikołajki, Jasełka, Bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka, Dzień Rodziny, „Pożegnanie roku przedszkolnego”.
Wspomagamy indywidualny rozwój dziecka poprzez diagnozowanie i rozpoznawanie jego mocnych stron, a także sfer wymagających wspomagania Poprzez oddziaływania dydaktyczno wychowawcze i we współpracy z rodzicami wspomagamy jego rozwój